Tuesday, August 10, 2010

Boikot Kurma??

"Salam

Sekarang bulan puasa bakal menjelma...berhati- hati...be careful of Kurma Yahudi ...

Bercetak jenama "Jordan River" itu sebenarnya bukan dari Jordan tetapi
dihasilkan dari negara Israel ..dan diimport serta dikotakkan di Singapura tapi
di edarkan di Malaysia.Ia ditanam di satu kawasan luas di bahagian timur Isreal
yang bersempadan dengan Palestin. Ia dipunyai oleh seorang Yahudi yang
kaya...dan ramai pekerja-pekerjanya berbangsa Yahudi dan hasil penjualan kurma
itu digunakan untuk tabung orang-orang Yahudi. Pendedahan ini dibuat oleh akhbar Berita Harian Singapura. Para Muslimin sekalian diharap jangan membeli kurma jenis ini..kasihanlah terhadap rakyat Palestin yang hari-hari ditindas dan dibunuh kejam oleh rejim Yahudi ini.

Perangi Yahudi dalam apa cara sekalipun,walaupun dari segi ekonomi." email. Ini adalah email yang ana dapat dari seorang sahabat.
Selepas solat subuh tadi, smpat juga buka internet cari kot-kot ada maklumat tentang kurma ni.. maka dapatlah gambar kurma yang dimaksudkan oleh email tadi.
Entahlah betul ka tidak maklumat email tu, sebab tak dapat maklumat terperinci tentang kurma ni. Kalau tengok kat label tu, mungkin betul sebab TESCO pun milik yahudi. Nak ambil jalan mudah, yang mana boleh elak, cuba elakkan. Setakat kurma tu, tak beli pun dah banyak orang bagi. Dekat pasar ramadhan, pasar malam & lain-lain pasar bukan main banyak jenis kurma. Ha, yang terkenal kat malaysia ni.. Yusuf Taiyoob. Tinggai ja Jordan River tu senang.

Masa tengah mencari maklumat terjumpa pula satu artikel yang nampak gaya macam tak puas hati dengan email boykot kurma Jordan River ni...

"Bukan kurma the Jordan River's saja, kalau nak boikot, ni ada banyak lagi:
1. Tidak makan fast food amerika seperti Mc Donald, KFC, Pizza Hut,
2. Tidak memakai komputer, karena semua operating systemnya dan sebagian besar aplikasinya bikinan JAHUDI.
3. Tidak nonton TV, mendengarkan radio, pakai telepon, handphone, pager,
4. Memohon ampunan kepada Tuhan karena telah membaca e-mail ini karena e-mail ini dibuat dengan menggunakan 100% totally TEKNOLOGI JAHUDI.
5. Tidak naik pesawat ke Afganistan untuk jihad karena pesawatnya buatan Amerika.
6. Kalau naik haji pakai onta saja, karena semua detail teknologi adalah produk JAHUDI.
> Peter Jan Levi " ni sebahagian daripada artikel tu. sebenarnya panjang lagi.

Kasar juga email ni.. tak tahulah niatnya baik untuk memberitahu tentang produk yahudi untuk diboikot atau su'uzzhon nya, komputer, email, handphone, kapal terbang kita dok guna juga. Tak boleh tinggai, tak boleh hidup tanpa teknologi yahudi. Macam diperli pun ada, dicabar pun ada jugak.. WallAhu a'alam. Fikir-fikirlah sendiri. Kalau niatnya baik, semoga Allah merahmatinya, tapi jika niatnya x baik, kita doakan supaya Allah hancurkan kaum yahudi dan sekutunya supaya dunia dapat melihat keagungan ISLAM.

0 comments: